پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118379
مهم بودن نقش ايران در منطقه
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2604

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ايسنا، لاپو پيستلي، معاون وزير امور خارجه ايتاليا در مصاحبه با شبکه تي.ام نيوز به تحولات اخير در عراق و سوريه پرداخت و ايران را عنصر واسطه کارآمدي خواند که مي‌توان روي آن حساب باز کرد.

پيستلي همچنين اعلام کرد، دولت ايتاليا نخستين دولتي است که با توجه به اهميت ژئوپولوتيک ايران در منطقه، به تهران خط اعتباري براي مبادلات تجاري پيشنهاد کرده است.

وي افزود، برخي ايران را کشوري منزوي در نظر مي‌گيرند که مي‌تواند عامل بالقوه آسيب زدن به فرآيندهاي سياسي در کشورهاي همسايه باشد اما جهان از نگاه تهران جايي است که در آن ايران مي‌تواند در راهکارهاي سياسي نقش ايفا کند.

معاون وزير امور خارجه ايتاليا تصريح کرد: تهران در منطقه داراي نقشي پرنفوذ است و واقعيت امر اين است که برخورد و تعامل با برخي از کشورها نظير افغانستان، سوريه و عراق بدون در نظر گرفتن ايران دشوار است.

پيستلي خاطرنشان کرد: به لحاظ سياسي، بسيار بهتر است که روي روابط با ايران حساب کنيم و از اين رابطه که صرفا محدود به مذاکرات هسته‌اي نيست بهره ببريم تا منطقه داراي ثبات بيشتري باشد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در صورتي که بتوانيم پرونده مذاکرات هسته‌اي ايران را به پايان برسانيم، جامعه بين‌المللي واسطه‌اي کارآمد براي حل پاره‌اي از بحران‌ها به دست خواهد آورد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html